509 113 065 Pon- Ndz 6:00 - 22:00 info@trenerpersonalny-katowice.pl
15 tricków na przyśpieszenie metabolizmu, które musisz znać

15 tricków na przyśpieszenie metabolizmu, które musisz znać

Trenujesz i trzymasz dietę? Świetnie! Warto jednak popracować dodatkowo nad podkręceniem metabolizmu. Dzięki przyspieszeniu metabolizmu podczas trzymania diety i ćwiczeń fizycznych osiągniesz jeszcze lepsze i szybsze rezultaty. Zapoznaj się z 15 trickami, które Ci w tym pomogą!

Pomysł nr 1: cardio o wysokiej intensywności lub trening interwałowy

Zarówno trening cardio o wysokiej intensywności jak i trening interwałowy (HIIT – przeplatanie intensywnych serii ćwiczeń cardio z seriami o niskiej intensywności) pozwolą Ci pobudzić metabolizm i spalać kalorie na długo po treningu. Trening aerobowy nie musi być wcale długi i jednostajny – wypróbuj interwały lub tabatę a zobaczysz, że taki trening jest o wiele ciekawszy, a i efekty będą bardziej zadowalające.

Pomysł nr 2: jedz częściej, a mniejsze posiłki

Spożywanie dużych posiłków w dużych odstępach czasowych powoduje spowolnienie metabolizmu, a częstsze dostarczanie pożywienia w mniejszych porcjach utrzymuje go w stałej pracy i przyspiesza metabolizm.

Pomysł nr 3: pij dużo wody

picie wody przyspiesza metabolizm Odpowiednie nawodnienie wspomaga metabolizm, gdyż woda pomaga spalać kalorie, a nawet niewielkie odwodnienie powoduje, że nasz metabolizm się zmniejsza.

Pomysł nr 4: wysypiaj się

Niedobory snu zwalniają przemianę materii i wzmagają apetyt. Dodatkowo mała ilość snu wzmaga produkcję kortyzolu – hormonu stresu, który jest głównym winowajcą napadów głodu.

Pomysł nr 5: nie pomijaj śniadań

Duża ilość osób ma problem z jedzeniem śniadania i ciężko jest im coś w siebie wmusić, warto jednak wyrobić sobie ten nawyk i śniadanie zjadać najpóźniej do dwóch godzin po przebudzeniu.

Pomysł nr 6: ćwicz rano

Jeśli nie masz czasu na pełny poranny trening albo nie lubisz trenować w godzinach porannych spróbuj wykonać mały rozruch – krótką serię podstawowych ćwiczeń np. 5 serii po 10 pajacyków albo serię 10 x przysiad, 10 pompek, 10 brzuszków – pomoże Ci się to rozbudzić i od rana zwiększy krążenie krwi co z kolei przekłada się na lepszy metabolizm.

Pomysł nr 7: jedz sporo błonnika

Błonnik – jest to bardzo ważny składnik, który ma dwa główne działania: produkty bogate w błonnik dają poczucie sytości natomiast sam błonnik poprawia trawienie i pomaga oczyszczać jelito grube.

Pomysł nr 8: przyprawiaj!

przyprawy poprawiające metabolizm Ostre przyprawy takie jak: pieprz kajeński, imbir, czosnek, bazylia, papryka chili oraz  cynamon i kardamon zwiększają krótkotrwale temperaturę ciała i przyśpieszają metabolizm.

Pomysł nr 9: spożywaj spore ilości białka

Podobnie jak ostre przyprawy również białko wpływa na termogenezę naszego organizmu – czyli podobnie pomaga przyśpieszyć metabolizm. Dodatkowo spożywanie aminokwasów, czyli składowej białka pomaga zabezpieczyć nasz organizm przed katabolizmem mięśniowym.

Pomysł nr 10: pij kawę i herbatę

Zawarta w kawie i zielonej i czarnej herbacie a także w yerba macie kofeina wpływa korzystnie na tempo naszego metabolizmu – działa podobnie jak białko i przyprawy – pobudza termogenezę organizmu, a dodatkowo dodaje energii, dzięki czemu jesteśmy w stanie trenować efektywniej i ciężej.

Pomysł nr 11: nie pomijaj treningu siłowego – buduj mięśnie

trening siłowy poprawia metabolizm Trening siłowy sprzyjający budowaniu mięśni świetnie wpłynie na tempo naszego metabolizmu. Im więcej mięśni mamy tym więcej kalorii spalamy będąc w stanie spoczynku – organizm aby utrzymać się przy życiu wydatkuje ok 12 kcal dziennie na każdy kilogram mięśni, natomiast w przypadku kilograma tłuszczu jest to tylko 4 kcal.

Pomysł nr 12: wprowadzaj zmiany do swoich treningów

Aby twój trening był efektywny i pobudzał przemianę materii musi dostarczać organizmowi bodźców. Trenując ciągle tak samo przyzwyczajamy organizm do otrzymywanych bodźców, co sprawia, że już na nie nie reaguje. Zwiększaj stopniowo długość treningu, ilość powtórzeń w serii, obciążenie by Twój organizm musiał reagować na trening.

Pomysł nr 13: zimne jedzenie i picie

Spożywanie zimnych potraw i napojów wzmaga metabolizm gdyż ciało musi samodzielnie wydatkować energię na to by się rozgrzać. Oczywiście należy do tej porady podejść rozsądnie – szczególnie zimą.

Pomysł nr 14: nie stosuj ostrych diet

Gwałtowna redukcja ilości spożywanych kalorii sprawia, że organizm momentalnie orientuje się, że coś jest nie tak i odbiera to jako wejście w stan zagrożenia i sytuację alarmową. Jego odpowiedzią na małą podaż kalorii jest odkładanie energii na później w obawie, że niska podaż się utrzyma lub nawet zmniejszy. Głodząc się zatem spowalniamy metabolizm i skłaniamy nasz organizm do odkładania energii w postaci tłuszczu.

Pomysł nr 15: ogranicz stres

Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Czasy w jakich żyjemy nie sprzyjają ograniczaniu stresu, warto zatem sięgnąć po techniki relaksacyjne, oddechowe czy jogę.   Są to dość proste sposoby, które jednak połączone z odpowiednią dietą i treningiem mogą dać bardzo wymierne efekty. Jeśli macie natomiast problem z ułożeniem dla siebie odpowiedniej diety i treningu zapraszam Was do kontaktu i do współpracy. Polecam również zapoznanie się z innym artykułem: 5 największych mitów żywieniowych.

Twój metabolizm spowolnił?

Masz problem z gubieniem zbędnych kilogramów?

Przygotuję dla Ciebie plan diety i treningu skrojony na miarę! Kliknij obok i zamów!

Dodaj komentarz

Close Menu