509 113 065 Pon- Ndz 6:00 - 22:00 info@trenerpersonalny-katowice.pl
5 mitów dotyczących diety i zdrowego odżywiania

5 mitów dotyczących diety i zdrowego odżywiania

W tym wpisie chciałbym nieco przybliżyć tematykę diety. Każdy z nas ma jakąś dietę – jest to wszystko co zjadamy. Istnieją skuteczne diety odchudzające, jednak zawsze najlepszy efekt  będzie dawała dobrze ułożona pełnowartościowa dieta połączona z przemyślaną aktywnością fizyczną. Najgorszym wyjściem kiedy chcemy schudnąć są głodówki i drastyczne obniżki liczby kalorii w diecie.

mit 1. cudowne tabletki odchudzające

środki-odchudzające

 

Pewnie wielu z was słyszało o cudownych tabletkach, po których zażyciu będziemy tracić kilogramy i centymetry w obwodzie brzucha z dnia na dzień. Jest to tylko chwyt marketingowy nastawiony na szybkie kupno produktu. Większość tych “cudownych” środków nie zapewni wam efektów opisanych na opakowaniu. Z przykrością trzeba też zaznaczyć, iż takie tabletki z nieznanego źródła mogą mieć wiele skutków ubocznych. Zawsze musimy pamiętać iż odchudzające suplementy diety są wsparciem dla naszej zróżnicowanej diety oraz treningu. Są na rynku dostępne mocne specyfiki, które faktycznie mogą pomóc w zrzuceniu dodatkowych kilogramów, jednak ich zażywanie może mieć bezpośredni wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie.
Jeśli jesteś jednak zdecydowaną osobą i ktoś polecił ci sprawdzony produkt upewnij się, że nie będziesz go uważać złoty środek, a jedynie za wsparcie w procesach odchudzania oraz obserwuj swoje reakcje, a najlepiej zanim zaczniesz zażywać jakiś środek upewnij się, że będzie on bezpieczny.

mit 2. drastyczne ograniczenia kalorii

głodówki

 

Głodówka bądź przechodzenie na popularną dietę 1000 kcal nie jest dobrym rozwiązaniem, szczególnie jeśli jesteśmy osobami aktywnymi fizycznie. Nieraz ze zgrozą słucham opowiadań jak to dieta 1000 kcal pomogła zrzucić kilka kg. To nie jest wyjście warte naszych wysiłków. Stosowanie takiej diety często wiąże się z dużymi niedoborami minerałów i witamin, co po pewnym czasie może przełożyć się na złe samopoczucie, wypadanie włosów, blednięcie skóry i dużym spadek energii. Nie możemy trenować bez odpowiednich zasobów energii w naszym organizmie. Głodówka i zbyt niska ilość dostarczonych kcal będą prowadzić nas jedynie do efektu jo-jo. Dzieje się tak ponieważ nasze ciało gdy wrócimy do bardziej rozbudowanej diety będzie chciało szybko zebrać duże zapasy energii w celu przygotowania nas na kolejny okres niskiej podaży kalorii.

Należy pamiętać że przy zdrowym odchudzaniu będziemy tracić ok. 0,5 – 1 kg masy na tydzień. Procesy te są czasochłonne, ale nie można poświęcać swojego zdrowia dla szczupłej sylwetki, skoro można to osiągnąć w dłuższym czasie bez uszczerbku na samopoczuciu i zdrowiu.

Mit 3.  Ćwiczę więc mogę jeść więcej

trening-personalny-katowice

 

Jest w tym trochę prawdy, ponieważ gdy ćwiczymy wzrasta nasze zapotrzebowanie energetyczne. Większość osób wyciąga tu jednak błędne wnioski i faktycznie zjada o wiele większe ilości pożywienia bez patrzenia na kaloryczność i nasze zapotrzebowanie. Często też można spotkać się z podejściem “Ćwiczę więc mogę jeść co chce”. Takie osoby często włączają w swą dietę produkty które nie są zdrowe, bądź mają pewne skutki które przeczą zdrowemu wyglądowi np. wypijają dużą ilość napojów gazowanych, co wydyma nam brzuch, a najczęściej też prowadzi do szybkiego skoku cukru w krwi.
Jeśli więc należysz do osób, które lubią zjeść więcej polecam udać się do trenera, aby wyliczył dla nas odpowiednie zapotrzebowanie i określił na co i w jakich ilościach możemy sobie pozwolić.

Mit 4. Rozpisana dieta biblią naszego żywienia

Nie od dziś wiadomo, że ciężko wytrwać w zamierzonej diecie kilka tygodni i trzymać ją w 100%. Dobry trener czy też dietetyk zawsze określi nam poziom drobnych odstępstw od naszego jadłospisu. Takie tzw cheat meale mają swoje znaczenie- pomagają wytrwać w diecie dłużej bez zbędnego obciążania naszych nerwów. Jeśli zatem wykupimy u kogoś plan dietetyczny te osoby powinny same doradzić nam co zrobić podczas komponowania naszych posiłków tak by były fit ale i zawierały odpowiednie składniki odżywcze. Takie podejście do diety pozwala nam się trochę rozluźnić i sprawia, że nie kojarzymy diety tylko ze słowem “wyrzeczenie”.

Mit 5. Jestem na diecie więc muszę być głodny

dieta-katowice-blog

Dobrze przygotowana dieta zawsze będzie wprowadzano w pewnym okresie czasu, tak byśmy mogli się przystosować do nowych nawyków. Jeśli chcemy zrzucić tylko kilka kg nie będzie to nigdy dużym problemem, jednak jeśli należymy do osób ze sporą nadwagą ta zrzutka będzie dłuższa i może pojawić się na niej głód. Nie można popadać tu w skrajność, zamiast tego lepiej skupić się na odczuciach naszego ciała tak by osoba nas prowadząca miała informacje które ułatwią jej zmodyfikowanie naszej diety. Żywienie odchudzające nie jest nigdy nastawione na głód i należy o tym bezwzględnie pamiętać.

Jeśli macie problem z doborem odpowiedniej diety, chcecie być pewni, że działacie w sposób bezpieczny dla swojego organizmu, a przede wszystkim chcecie zrzucić kilogramy bez efektu jo-jo zapraszam Was do zapoznania się z działem Odchudzanie-Katowice oraz do kontaktu poprzez formularz/adres e-mail bądź telefonicznie. Przygotuję dla was dietę dopasowaną do waszego zapotrzebowania, preferencji smakowych oraz stopnia wtajemniczenia w przygotowanie posiłków ;).

Dodaj komentarz

Close Menu