509 113 065 Pon- Ndz 6:00 - 22:00 info@trenerpersonalny-katowice.pl
Patenty na trening przyspieszający metabolizm

Patenty na trening przyspieszający metabolizm

Poniżej przedstawiam wam kilka patentów jakie wykorzystuje podczas treningów z klientami. Jeżeli chcesz spalić więcej kalorii i zbudować większe mięśnie przeczytaj ten artykuł. Niektóre z tych porad są znane inne rzadziej spotykane, ale jedno jest pewne, jeśli nigdy z nich nie korzystałeś – zadziałają.

Wioślarz w nowej odsłonie

Lubisz czasem zrobić cardio na “wioślarzu”? To świetna alternatywa i naprawdę mocno techniczne ćwiczenie, ale jest warte naszego wysiłku. Modyfikując nieznacznie swój trening możesz na nim równocześnie spalać kalorie, jak i pomóc w budowaniu mięśni. Po prostu pracuj, odpychając się od platformy maszyny jedynie jedną nogą przez 60 sekund, a potem użyj tylko drugiej nogi. Wykonaj tak kilka serii najlepiej pomiędzy 3 do 5 serii na każdą nogę. Pierwszy taki trening może zapewnić ci tylko większe zmęczenie mięśni, ale już po 2-3 tygodniach regularnego stosowania zauważysz różnicę w ich objętości.

Podnieś  wznos bieżni – zrzuć wagę

Jeśli nie masz innego wyjścia i musisz korzystać z bieżni w klubie rób to, ale z głową. Powiedzmy szczerze bieganie w terenie daje większe korzyści niż bieg na bieżni, ale nie każdy ma do tego warunki. Utknąłeś na bieżni, podkręć poziom jej wzniosu do minimum 3%, Zwiększone nachylenie sprawi, że nie tylko szybciej poprawisz mięśnie nóg, ale spalisz też więcej tłuszczu. Najlepiej sprawdzi się program górski na bieżni, który imituje wzniesienia  i co jakiś czas sam zmienia nachylenie, pamiętaj w plenerze nie możesz ich dostosować.

Zwiększ opór i mięśnie

trening na metabolizm

Budowanie mięśni na rowerku stacjonarnym wydaje się nietrafionym pomysłem? Niekoniecznie. Jeśli zwykły rowerek stacjonarny już ci się znudził podkręć jego opór tak, abyś czuł się jakbyś jechał w błocie. Ten dodatkowy opór sprawi że twoje mięśnie czworogłowe po chwili będą piec, ale o to właśnie nam chodzi. Dodatkowo każda minuta mocnej pracy z takim obciążeniem to dodatkowe korzyści dla Twojej kondycji i wydolności.

Biegnij, ale do tyłu

Większość osób wie, że bieganie to dość prosty trik, który ułatwia spalanie tłuszczu i odsłonięcie mięśni. Chcesz poprawić swoje wyniki? Podczas interwałów na bieżni zaskocz mięśnie obracając się o 180 stopni. Wykonywanie lekkiego truchtu na przemian w przód i w tył da ci bardzo dobre efekty. Przemawiają za tym już 2 pierwsze wnioski wynikające z biegania tyłem:
– bieg w tył wymusza na nas prawidłową pozycję stopy, bo krok zaczynamy od dotknięcia podłogi śródstopiem, a nie jak ma to często miejsce u amatorów biegów- z pięty. Z tego wynika że bieg w tył mniej obciąża nasze stawy -podczas biegu w tył jesteśmy zmuszeni do trzymania prostej sylwetki i nie garbimy się.

Ile sił w płucach

Jeśli nigdy nie korzystałeś z tabaty to lepiej spróbuj. Ta klasyczna tabata to prosta sprawa biegniesz przez 20 sekund na maxa, a potem odpoczywasz 10 sekund. Całość powtarzasz 8 razy i gotowe. Ta metoda przez wiele lat biła rekordy popularności i pomogła podkręcić metabolizm tysiącom osób. Warto jednak pamiętać – jeśli dopiero zaczynasz ćwiczyć potraktuj hasło “ile sił w płucach” umownie.

Zapewnij sobie budulec przed snem

Po wysiłku nasz organizm musi uzupełnić energię i zgromadzić budulec, aby rozpocząć prawidłową regenerację. Jeśli po wieczornym treningu odpuścisz kolację organizm będzie musiał pozyskiwać energię z mięśni – tzw. katabolizm mięśniowy. Jeden serek wiejski wraz z ananasem to odpowiedni materiał do rozpoczęcia regeneracji. Dostarcza zarówno białka jak i węglowodanów, a jedna porcja ma zazwyczaj nie więcej niż 200 kcal.

Krótka przerwa = szybki wzrost

Trening ze sztangą z reguły buduje mięśnie, ale zmieniając metodę możesz dodać do ćwiczeń elementy z cardio, zwykły jogging takiej możliwości ci nie da. Nie jest to łatwe, bo metoda polega na skróceniu przerw między seriami. Skrócenie czasu odpoczynku zmusza organizm do większego wysiłku, a nawet do zaciągania długu tlenowego (co pozwala spalić więcej kcal w czasie całego dnia). Jeśli chcesz szybciej odkryć swoje mięśnie- skróć przerwy.

Obecnie na świecie ćwiczą już tysiące osób, a sam temat treningu rozrósł się do gigantycznych rozmiarów w porównaniu do sytuacji sprzed 50 lat. Wraz z czasem zmieniło się też podejście do sportu i metody. Wiemy już, że nie ma  jednej uniwersalnej metody na sukces w sporcie dla każdego, ale mamy setki różnych metod dla osiągnięcia go. Każdy organizm jest inny, a to wymaga indywidualnych podejść. Nie bój się i eksperymentuj, szukaj swojego sposobu i rad, które przynoszą ci efekty. Jestem pewien, że wykorzystasz z powyższych porad przynajmniej jeden patent.

Dodaj komentarz

Close Menu